Opinie o Optima SA

W tym dziele opisujemy różne instytucje oraz banki i produkty przez nie sprzedawane. Zachęcamy do wydawania opinii dla wiadomości innych ludzi w sieci.

Re: Opinie o Optima SA

Postprzez finansekredyty » Pn lip 08, 2013 8:35 am

teraz to na mieszali z tą optimą direct
wymyslili jakieś kody potwierdzajace wysyłane sms przez klienta. Ja się pytam jaki dziadej czy babcia potrafi wysłac sms . bez sensu nie dość że muszą wysłać idiotyczny kod potwierdzajacy chęć otrzymania pożyczki to jeszcze dzwonią do klienta po wysłaniu te go kodu co za debil to wymyslił :lol: :lol:

mam wrażenie ze to utrudnienie ma spowodować rezygnację klienta i wówcza maja dane aby wysłać swojego tam pracownika z dostawą do domu

nie polecam na obecną chwilę produktu opyima direct porażka :(
finansekredyty
 

Reklama

Re: Opinie o Optima SA

Postprzez viki » Wt lip 09, 2013 2:48 pm

Ilość zarzutów UOKIK jakie ma skierowane do optimy jest przerażająca.
Za takie numery powinny polecieć głowy, przecież tu jest ten prezes co współpracuje z ludźmi z Amber Gold a teraz jeszcze to.

Krótki cytat tylko z jednego z zarzutów zamieszczonych w raporcie UOKIK:
"W ramach kontroli stwierdzono, że jeden z przedsiębiorców (Optima) zamieszcza we
wzorcach umów wykorzystywanych w obrocie z konsumentami postanowienie, które
dotyczy sposobu naliczania kosztów windykacyjnych.
 Koszty te [z tytułu wizyt terenowych – przyp. UOKiK] zostaną naliczone wraz
ze zleceniem Przedstawicielowi Optima S.A. wykonania wizyt terenowych (Optima,
§ 6.7. „Umowy pożyczki”).
Postanowienie to daje przedsiębiorcy uprawnienie do obciążania pożyczkobiorcy kosztami
wizyt terenowych, które mają zostać wykonane przez przedstawiciela pożyczkodawcy. Jest
ono niedozwolone, gdyż przewiduje, że koszt wykonania tych czynności zostanie naliczony,
nie po ich przeprowadzeniu, a w momencie zlecenia tych działań. Tymczasem kosztem
terenowej wizyty windykacyjnej konsument powinien zostać obciążony tylko w przypadku,
41
gdy faktycznie wizyta ta miała miejsce. Zlecenie wykonania czynności przedstawicielowi
przedsiębiorcy nie jest bowiem równoznaczne z tym, że działania te z pewnością zostaną
podjęte. W takim przypadku, obciążanie konsumenta opłatą powoduje, że pokrywa on
koszt czynności przedsiębiorcy, która może nie zostać w ogóle przeprowadzona (np.
konsument dokona spłaty zaległości przed podjęciem działania, a po naliczeniu opłaty).
Tym samym, uznać należy, że postanowienie to stanowi niedozwolone postanowienie
umowne w świetle art. 385(1) § 1 k.c. i będzie przedmiotem powództwa, które zostanie
skierowane do SĄDU OCHRONY KONKURENCJI I KONSUMENTÓW"

Ja tam przestaję to oferować, niestety ale takie firmy i działania takich para"prezesów" wpływają na postrzeganie wszystkich pozabankowych pożyczek, ktoś powinien to powstrzymać!
viki
 

Re: Opinie o Optima SA

Postprzez viki » Wt lip 09, 2013 3:03 pm

18. Optima S.A. z siedzibą w Gdańsku
12
1) Brak wskazania stopy oprocentowania zadłużenia przeterminowanego w formularzu informacyjnym (pkt 3.1.1. raportu).

2) Podawanie w formularzu informacyjnym informacji o całkowitej kwocie do zapłaty nieuwzględniającej kosztu opłaty za obsługę w domu oraz kosztu ubezpieczenia (pkt 3.1.2. raportu).

3) Naruszenie związane z obowiązkami informacyjnymi: brak wskazania w umowie wysokości odsetek za czas opóźnienia (pkt 3.2.1. raportu).

4) Pobieranie w sytuacji odstąpienia od umowy przez konsumenta, odsetek od kwoty kredytowanych kosztów (pkt 3.2.1. raportu).

5) „Koszty te [z tytułu wizyt terenowych – przyp. UOKiK] zostaną naliczone wraz ze zleceniem Przedstawicielowi Optima S.A. wykonania wizyt terenowych” (pkt 3.2.2. raportu).

6) „W czasie trwania niniejszej umowy, Optima S.A. może naliczyć koszty działań windykacyjnych, o których mowa w § 8 ust. 5 w następującej wysokości: a) nie więcej niż 70 zł łącznie za działania takie jak: wezwania do zapłaty wysyłane listami zwykłymi (7 złotych za jeden list zwykły, wysyłany nie częściej niż 2 razy w miesiącu), monity telefoniczne (10 złotych za jeden monit telefoniczny, wykonywany nie częściej niż 8 razy w miesiącu) i monity sms (5 złotych za jeden monit sms, wykonywany nie częściej niż 4 razy w miesiącu). Koszty powyższych działań zostaną naliczone w dniu skutecznego upływu terminu wypowiedzenia umowy pożyczki przez Optima S.A.” (pkt 3.2.2. raportu).

7) „W czasie trwania niniejszej umowy, Optima S.A. może naliczyć koszty działań windykacyjnych, o których mowa w § 8 ust. 5 w następującej wysokości: (…) oświadczenia o wypowiedzeniu umowy pożyczki kierowanego do Pożyczkobiorcy listem poleconym – 10 złotych” (pkt 3.2.2. raportu).

8) Podawanie nieprawdziwej informacji o RRSO (pkt 3.2.3.1. raportu).

9) Wprowadzenie w błąd co do proporcji pomiędzy całkowitym kosztem kredytu a całkowitą kwotą kredytu, poprzez prezentowanie informacji o całkowitej kwocie kredytu obliczonej przy założeniu, że powinna ona uwzględniać kredytowane koszty kredytu (pkt 3.2.3.1. raportu).

10) Podawanie błędnej informacji o całkowitym koszcie kredytu: nieuwzględniającym kosztu opłaty za obsługę w domu oraz kosztu ubezpieczenia (pkt 3.2.3.1. raportu).

11) Stosowanie opłaty za obsługę w domu, której wysokość nie odpowiada wartości świadczonej usługi (pkt 3.2.3.4 raportu).

12) Stosowanie opłaty wstępnej, której wysokość nie odpowiada kosztom podejmowanych czynności (pkt 3.2.3.4 raportu).


1) - 4) i 8) – 12) Wszczęto postępowanie w sprawie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów
5) – 7) Planowane wystąpienie z powództwem


Na koniec powiedzcie mi dlaczego rynek sam nie eliminuje takich praktyk? Jak można dopuścić do takiej działalności? Czy taka osoba sobie wyobraża, że on tworzy prawo i wolno mu robić z ludźmi to co robi? Brawo dla UOKIK za sprawne wyłapywanie tego typu praktyk naruszających interesy konsumentów, jednak teraz czekamy na przykładne kary! Uważam, że ilość naruszeń nie jest przypadkowa i powinna być możliwość karania personalnie osób odpowiedzialnych za spółki.
viki
 

Re: Opinie o Optima SA

Postprzez Jaruzel » Wt lip 09, 2013 9:13 pm

Nic dziwnego , chodzą słuchy że OPTIMA miała w przeszłości powiązania z Amber Goldem i innymi oszustwami związanymi ze złotem. Takie właśnie krążą o OPTIMA opinie...
Jaruzel
 

Re: Opinie o Optima SA

Postprzez Gość » Pt sie 30, 2013 5:28 am

to jedna wielka lichwa żerująca na biednych ludziach już dawno ktoś powinien się tym zająć Szary pracownik zbiera raty a za tydzień zbiórki ma na czysto 4% a ile sie musi naganiać a za obsługe w domu firma bierze wysokie kwoty
Gość
 

Re: Opinie o Optima SA

Postprzez AGENT » Pn lis 04, 2013 4:19 pm

A teraz co robią w Optimie to już przechodzi ludzkie pojęcie. My agenci nazbieraliśmy im peseli a oni kolejne pożyczki odrzucają przez nas , a sami proponują wyższe kwoty i konsolidacje. TAKIE WAŁY OPTIMA ROBI. ŻEBY NIE ZAPŁACIĆ AGENTOWI.
AGENT
 

Re: Opinie o Optima SA

Postprzez kindrr » N lis 10, 2013 1:55 am

AGENT napisał(a):A teraz co robią w Optimie to już przechodzi ludzkie pojęcie. My agenci nazbieraliśmy im peseli a oni kolejne pożyczki odrzucają przez nas , a sami proponują wyższe kwoty i konsolidacje. TAKIE WAŁY OPTIMA ROBI. ŻEBY NIE ZAPŁACIĆ AGENTOWI.


też się przyczepiam do przedmówcy
odwalają klienta a po tem sami dają przez sowich lataczy po mieszkaniach
kindrr
 

Re: Opinie o Optima SA

Postprzez insider » N gru 08, 2013 1:23 pm

Spoko, prokuratura już się zajmuje wnioskami UOKIK. Ciekawe jaki będzie efekt działania organów ścigania?
insider
 

Re: Opinie o Optima SA

Postprzez Anna 79 » Wt mar 11, 2014 11:52 pm

Uważajcie ja właśnie idę w ich sprawie do Rzecznika Praw Konsumenta, nie akceptują warunków umów pożyczki, umowy sami układają, przedstawiciel podpisuje, a warunki mają w nosie. Chciałam wcześniej spłacić pożyczkę, to jakiś "baran" z infolinii wmawia mi, że nie należy mi się zwrot odsetek za wcześniejszą spłatę pożyczki, a w umowie jasno jest napisane, że mają zwrócić. Trzymajcie się z daleka od tej lichwiarskiej Optimy.
Anna 79
 

Re: Opinie o Optima SA

Postprzez Gość » Pn cze 16, 2014 2:43 pm

insider napisał(a):Spoko, prokuratura już się zajmuje wnioskami UOKIK. Ciekawe jaki będzie efekt działania organów ścigania?


Czy mogłabym prosić o bliższe informacje na w/w temat dotyczący tego, że Prokuratura zajmuje się wnioskami UOKIK?
Czy mam rozumieć, że UOKIK przekazała na Prokuraturę informację o jakichś sprzecznych z prawem działaniach Optima S.A.?
Albo, że jakiś klient tej nieszczęsnej firmy osobiście zgłosił sprawę na Prokuraturę?
Proszę o informację jakie były ostateczne decyzje Prokuratury i czy rzeczywiście dotyczyły one Optima SA?
Dodam, że sama mam koszmarny problem z Optima S.A., której ponad dwa miesiące temu oddałam całą pożyczkę, a oni wciąż domagają się
ode mnie zapłaty za wizytę inspektora terenowego, którego nigdy u mnie nie było, wobec czego twierdzą, że mam niedopłatę z tyt. pożyczki (bo bezczelnie mówią mi, że w pierwszej kolejności księgują koszty windykacji terenowej, wobec czego wychodzi mi teraz niedopłata z tyt. pożyczki).
CHAMSTWO, BEZPRAWIE, DARCIE MORD na Bogu ducha winnych klientów, nawet jeśli spłacili już CAŁĄ pożyczkę.
Mało tego - mimo, że nie mam już wobec nich żadnego długu, to kilka dni temu poinformowali mnie, że przekazali moje dane do BIG ERIF...
Zamierzam podjąć kroki prawne wobec tych oszustów i krętaczy.
Na drodze cywilnej z całą pewnością, a możliwe, że również na drodze karnej.
Bardzo proszę o informację na temat tej w/w Prokuratury oraz o poradę co mogę w swojej sprawie z nimi zrobić.
Oni działają w pełni świadomie, a ich celem jest zrobienie w balona zarówno swoich klientów, jak i agentów (moja agentka już zaniechała współpracy z nimi).
Gość
 

Poprzednia stronaNastępna strona



Powrót do Opinie o bankach i innych instytucjach

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości

cron